Category — Ročník 8, číslo 1.
Valihorová, Marta – Sokolová, Lenka: Ďuričove dni 2016 – konferencia Asociácie školskej psychológie
V dňoch 10. a 11.11.2016 sa na pôde Pedagogickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre konala medzinárodná vedecká konferencia Asociácie školskej psychológie pod názvom Ďuričove dni 2016: Psychológ v systéme školy. Cieľom tohto vedeckého podujatia, ktoré má viac ako 20 – ročnú tradíciu, je vytvárať priestor pre odborné stretnutie a výmenu skúseností výskumníkov a výskumníčok aj školských psychológov a psychologičiek z praxe.
–
16 januára, 2017 Komentáre vypnuté na Valihorová, Marta – Sokolová, Lenka: Ďuričove dni 2016 – konferencia Asociácie školskej psychológie
Černá, Olga: Čtení není žádná nuda. Náměty k rozvíjení gramotnosti a radosti ze čtení (Dana Vicherková)
Praha: Portál, 2014. 118 s., ISBN 978-80-262-0720-7
Text se zabývá problematikou rozvoje čtenářské gramotnosti a zamýšlí se nad aspekty čtení pro radost. Jde o osobní (autorské) vyprávěcí zamyšlení, sdílení i čtenářských zkušeností regionální jihočeské knihovnice k tématu výchovy čtenáře.
16 januára, 2017 Komentáre vypnuté na Černá, Olga: Čtení není žádná nuda. Náměty k rozvíjení gramotnosti a radosti ze čtení (Dana Vicherková)
Špatenková, Nadežda – Smékalová, Lucie: Edukace seniorů (Petronela Lauková)
Praha: Grada, 2015. 232 s. ISBN 978-80-247-5446-8
Starnutie v postindustriálnej spoločnosti prestáva byť pasívnym procesom. Staroba sa stáva plnohodnotnou etapou života. Stále väčší dôraz sa kladie na „zdravé“ starnutie a na jeho dôsledky v každodennom živote starnúceho jednotlivca. Aktívny senior a aktívne prežívanie staroby sú hlavnými motívmi pre formujúci sa názor a postoj k procesu starnutia v súčasnej modernej, kultúrne vyspelej spoločnosti. Ako zdôrazňuje prof. Hegyi: „Súhrnne sa dá povedať, že kým problémom 19. storočia bolo žiť do staroby, problémom 20. storočia bolo starobu zabezpečiť, problémom 21. storočia je naplniť ju obsahom“.
16 januára, 2017 Komentáre vypnuté na Špatenková, Nadežda – Smékalová, Lucie: Edukace seniorů (Petronela Lauková)
Pirohová, Ivana: Teórie vzdelávania dospelých (Július Matulčík)
Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta humanitných a prírodných vied, 2015. 89 s. ISBN 978-80-555-1321-8
Teoretické koncepcie a prístupy k edukácii dospelých sa v odbornej literatúre vo zvýšenej miere začali objavovať približne od druhej polovice 20. storočia. Významnou teoretickou koncepciou aj pre súčasnú teóriu a prax edukácie dospelých na Slovensku sa stali idey publikované v monografiách Heinricha Hanselmanna (1951) a Franza Pöggelera (1957) ktoré priniesli aj nový termín pre teóriu edukácie dospelých – andragogika. S rastúcim významom a rozširovaním vzdelávania dospelých a ďalšieho vzdelávania sa rozličné teórie vzdelávania dospelých, reprezentované významnými predstaviteľmi z rozličných krajín, stretávajú s čoraz väčším záujmom odborníkov pôsobiacich v andragogickom výskume a samozrejme aj v oblasti prípravy profesionálnych pracovníkov – andragógov pôsobiacich v rozličných oblastiach andragogickej praxe.
16 januára, 2017 Komentáre vypnuté na Pirohová, Ivana: Teórie vzdelávania dospelých (Július Matulčík)